Business news

Forrester: coconet is the only specialized vendor for corporate banking in Europe

Forrester’s Now Tech: Digital Banking Engagement Platforms, Q1 2021, by Jost Hoppermann, recognises coconet for its digital experience platform multi:versa.

Ongoing commitment to innovation results in third listing by a global research firm in less than a year.

Leading global market research company Forrester has included coconet in its newly published report: Now Tech: Digital Banking Engagement Platforms, Q1 2021. coconet was recognised in the report for its state-of-the-art digital experience & integration platform multi:versa. It is one of just two providers in its category specialising in the highly complex world of corporate banking.

The report defines a digital banking engagement platform (DBEP) as an “advanced cross-channel/omnichannel banking solution that enables an integrated, seamless, and comprehensive customer and employee experience across touchpoints, thus delivering true digital banking”. Typical functionality includes agile support for banking and channel-specific business requirements, analytics, digital sales and marketing, and a single view of customers, products, and services.

Forrester analyst and report author Jost Hoppermann said application development and delivery professionals should use the report “to understand the value they can expect from a DBEP provider and select vendors based on size and functionality”.

The listing in Forrester’s guide is the third time that coconet  has been recognised by a global research firm in less than a year. In 2020, coconet featured in Gartner’s Market Guide for Digital Banking Platforms and its Market Guide for Digital Banking Multichannel Solutions.

Commenting on coconet’s inclusion in Forrester’s report, Mark Lohweber, CEO of coconet, said: “We are delighted to feature in Forrester’s guide. It shows that we are one of very few truly specialist DBEP vendors for corporate banking in Europe.”

He added: “Engagement platforms enable banks to deliver an enhanced digital banking experience across all channels. Our solutions offer a wide range of out-of-the-box functionality for efficient internal and external collaboration in the corporate banking sector. They enable banks to grow their revenues and automate their services, giving them a competitive advantage in the marketplace.”

Das führende globale Marktforschungsunternehmen Forrester hat CoCoNet in seinen kürzlich veröffentlichten Report aufgenommen: Now Tech: Digital Banking Engagement Platforms, Q1 2021. CoCoNet wurde in dem Report für seine State-of-the-Art Banking Platform multi:versa ausgezeichnet. Das Unternehmen hat sich als eines von nur zwei Anbietern dieser Sparte auf die hochkomplexe Welt des Corporate Banking spezialisiert.

Der Studie nach ist eine Digital Banking Engagement Platform (DBEP) eine „erweiterte Multi-Channel-Banking-Lösung, die für Kunden und Mitarbeiter eine integrierte, nahtlose und umfassende Experience über alle Touchpoints hinweg schafft und damit echtes Digital Banking ermöglicht“. Zu den charakteristischen Funktionalitäten gehören die agile Unterstützung von bank- und kanalspezifischen Business-Anforderungen, Analytik, digitaler Vertrieb und digitales Marketing sowie eine einheitliche Sicht auf Kunden, Produkte und Services.

Jost Hoppermann, Analyst bei Forrester und Autor des Reports, empfiehlt Fachleuten aus den Bereichen Anwendungsentwicklung und -bereitstellung, diesen Report zu nutzen, „um den Wert zu verstehen, den sie von einem DBEP-Anbieter erwarten können, und Anbieter auf der Grundlage von Größe und Funktionalität auszuwählen“.

Mit der Aufnahme in den Forrester-Leitfaden wird CoCoNet bereits zum dritten Mal in weniger als einem Jahr von einem globalen Forschungsunternehmen ausgezeichnet. Im Jahr 2020 wurde CoCoNet in den von Gartner veröffentlichten Studien Market Guide for Digital Banking Platforms und Market Guide for Digital Banking Multichannel Solutions aufgeführt.

Mark Lohweber, CEO von CoCoNet, kommentierte die Aufnahme von CoCoNet in den Forrester-Report wie folgt: „Wir freuen uns sehr über die Aufnahme in den Forrester-Leitfaden. Es zeigt, dass wir einer der ganz wenigen wirklich spezialisierten DBEP-Anbieter für das Corporate Banking in Europa sind.“

Er fügte hinzu: „Engagement-Plattformen ermöglichen es Banken, über sämtliche Kanäle eine hochwertige digitale User Experience zu bieten. Unsere Lösungen bieten eine breite Palette an Out-of-the-Box-Funktionalitäten für die effiziente interne und externe Zusammenarbeit im Corporate-Banking-Bereich. Dank ihnen können Banken ihre Umsätze steigern und sich durch Digitalisierung ihrer Dienstleistungen einen Wettbewerbsvorteil auf dem Markt verschaffen.“

Die Forrester-Studie Now Tech: Digital Banking Engagement Platforms, Q1 2021 ist  hier verfügbar.

Show all news

Share