Press releases

coconet supports PostFinance on its way to becoming the leading digital bank for business customers

PostFinance is one of the leading financial institutions in Switzerland. In addition to its focus on retail banking, PostFinance offers its business customers integrated solutions with financial and finance-related services in the areas of payment transactions, working capital management (WCM) and financing.

In order to meet the demands of providing corporate customers with the best offers and an outstanding digital customer experience, PostFinance and coconet have now started a joint project to introduce a new cash management solution for corporate customers.

The new solution offers all PostFinance corporate customers – from medium-sized companies to international corporations – numerous functions for efficient cash management. The bank wants to support its customers in the secure planning of financial flows, in particular with forward-looking liquidity management that also takes into account account information from third-party banks. The solution is technically based onmulti:bank, coconet’s payment transactions and cash management portal.

PostFinance closely listens to its corporate customers

For the introduction, PostFinance is closely listening to the opinions of its corporate customers: The definition of the requirements for the new portal was already based on a customer survey. During the partner selection process, further customers were invited to pre-test the CoCoNet solution. “We have found that we are on exactly the right track with the solution,” says Corinne Häusler, Head of Treasury Solutions at PostFinance”, adding: “Our customers found the design of the demo version very appealing and quickly found their way around”. The range of functions – in particular the multi-bank capability and the handy liquidity presentation – also triggered anticipation among the test persons for the new solution, which is scheduled to go live in autumn 2021.

“We are very proud that PostFinance has chosen our product multi:bank to realise the idea of the leading digital bank for corporate customers,” says Björn Hassing, CTO of coconet. “Swiss companies usually have two to five different bank accounts – some of them even abroad in different currencies. Our solution will help these companies to have a better overview of their financial flows and banking activities in the future and to have with PostFinance a strong digital partner at their side.”

PostFinance gehört zu den führenden Finanzinstituten in der Schweiz. Neben dem Schwerpunkt im Retailbanking bietet PostFinance ihren Geschäftskunden integrierte Lösungen mit Finanzdienstleistungen und finanznahen Dienstleistungen im Bereich Zahlungsverkehr, Working Capital Management (WCM) sowie Finanzierungen.

Um dem Anspruch gerecht zu werden, den Firmenkunden beste Angebote und ein herausragendes digitales Kundenerlebnis zu ermöglichen, haben PostFinance und CoCoNet jetzt ein gemeinsames Projekt zur Einführung einer neuen Cash Management Lösung für Geschäftskunden gestartet.

Die neue Lösung bietet allen PostFinance-Firmenkunden – vom mittelgroßen Unternehmen bis hin zum internationalen Konzern – zahlreiche Funktionen für ein leistungsfähiges Cash Management. Insbesondere mit einem vorausschauenden Liquiditätsmanagement, das Kontoinformationen auch von Drittbanken berücksichtigt, will die Bank ihre Kunden bei der sicheren Planung der Finanzströme unterstützen. Technisch basiert die Lösung auf multi:bank, dem Zahlungsverkehr und Cash Management Portal aus dem Hause CoCoNet.

PostFinance bezieht die Meinung der Geschäftskunden ein

PostFinance bezieht bei der Einführung die Meinung der Geschäftskunden eng ein: Schon die Definition der Anforderungen an das neue Portal basierte auf einer Kundenbefragung. Im Rahmen der Partner-Auswahl wurden weitere Kunden zu Vorabtests der CoCoNet-Lösung eingeladen. „Wir konnten feststellen, dass wir mit der Lösung genau auf dem richtigen Weg sind,“ sagt Corinne Häusler, Leiterin Treasury Solutions bei PostFinance und fügt hinzu: „Unsere Kunden fanden das Design der Demo-Version sehr ansprechend und fanden sich schnell zurecht.“ Auch der Funktionsumfang – insbesondere die Multibankfähigkeit und die praktische Liquiditätsprojektion – löste bei den Probanden bereits Vorfreude auf die neue Lösung aus, die im Herbst 2021 live gehen soll.

„Wir sind sehr stolz darauf, dass sich PostFinance für unser Produkt multi:bank entschieden hat, um die Idee der führenden digitalen Bank für Geschäftskunden umzusetzen,“ sagt Björn Hassing, CTO von CoCoNet. „Schweizer Unternehmen haben in der Regel zwei bis fünf verschiedene Bankverbindungen – zum Teil auch international in verschiedenen Währungen. Unsere Lösung wird dazu beitragen, dass diese Unternehmen ihre Finanzströme und Bankangelegenheiten künftig besser überblicken und mit PostFinance einen digital starken Partner an ihrer Seite haben.“

Show all news

Share